Witamina C z naturalnych źródeł

Naturalna witamina C nie różni się niczym od jej syntetycznego odpowiednika, jeśli chodzi o właściwości samej witaminy. W cytrynie i w tabletce znajdziemy dokładnie tę samą substancję. Różnica jest jednak potężna, ponieważ naturalnie występująca witamina C jest podawana razem z jej naturalnym systemem, w którym została wytworzona i w którym działała.

Dzięki temu jest trwała i łatwa do przyjmowania. Witamina syntetyczna słabo się wchłania i bardzo łatwo utlenia. Ważnym elementem towarzyszącym naturalnej witaminie C są zwłaszcza bioflawonoidy, substancje zwiększające jej wchłanianie i aktywność.

Wyjątkowo duże ilości bioflawonoidów znajdziemy w dzikiej róży. Zdecydowanie się na nią jako na źródło witaminy C zapewni nam możliwość korzystania z potężnych efektów synergii. Co więcej, witamina C, czyli kwas askorbinowy, w towarzystwie bioflawonoidów nie doprowadzi do zwiększenia się kwasowości organizmu, co może się wydarzyć przy korzystaniu z syntetycznej wersji witaminy.

Zalecane dawki

Nie jesteśmy w stanie sami syntetyzować witaminy C, więc jesteśmy zmuszeni do przyjmowania jej z pożywieniem.

Przyjmowanie witaminy c

Powinna być ona w naszej diecie codziennie. Zwierzęta posiadające zdolność do syntezy witaminy C w swoich organizmach produkują jej zazwyczaj kilka gramów na dobę. Zalecana dawka witaminy C dla człowieka to temat bardzo kontrowersyjny.

Przyjęte oficjalnie dawki są bardzo niewielkie i zostały ustalone na poziomie, który pozwala uchronić się przed szkorbutem, ale nic więcej. Wspomniany Linus Pauling dożył w dobry zdrowiu 94 lat, a przez większość dorosłego życia przyjmował około 18 gramów na dobę. Nie zgłaszał w związku z tym żadnych dolegliwości.

Ile potrzebujemy witaminy C?

Wiemy na pewno, że zapotrzebowanie na witaminę C rośnie w przypadku wystawienia na działanie typowych dolegliwości współczesności, czyli m.in. stresu i zanieczyszczeń. W związku z tym zalecana dawka, która wynosi niecałe 90mg, powinna być podnoszona do przynajmniej 300-400mg każdej doby, by mieć pewność, że nawet jeśli nie będzie to dawka wystarczająca, nie powinniśmy odczuwać żadnych efektów niedoboru witaminy.

Autor

Aleksandra Bielecka

Redakcja jagodygoji.info.pl